hétfő, január 04, 2010

Budapest, te csodás - (2/2) hétfő

Szóval akkor folytatnánk... :-)
Hétfőn reggel felébredeztünk, reggeli rutin. Kaptam fincsi reggelit. Akkor most következzék Rita beszámolója:
Összepakoltunk. Cucc a vállra és irány a város. Az idő éppen kirándulásra való volt. Gyalog indultunk útnak. A koli a Városliget közelében van, így ez lett utunk első megállója. Először elsétáltunk Vajdahunyad várához. Már korán reggel (9:45) rengeteg turista bámulta eme szép várat. Orosz, kóreai, német, ukrán testvéreink.Mi is körbenéztünk az udvaron, fotóztunk, fotózkodtunk. Köszöntünk Anonymusnak. Szó szerint bekukkantottunk a mellette lévő híres kápolnába. Majd tovább folytattuk budapesti túránkat. Sétáltunk egy nagyot a Széchényi fürdő, a Vidámpark, Állatkert, Cirkusz vonalon. Megálltunk kicsit a városligeti tó mellett, és persze fotóztunk.:-) Ezután átballagtunk a Hősök terére.
Itt mindig jó a hangulat. És fotózni is lehet eleget :-)) "Kisföldalattira" szálltunk és elrobogtunk az Operáig. Rohant a "táj". Végigsétáltunk a pesti Broadway-n. Híres színészek lábnyomaiban jártunk, miközben kávénkat iszogattuk. Meglátogattuk a Szent István Bazilikát is. A turisták száma itt is meghaladta a "több, mint sokat". Elvegyültünk a tömegben. Következő megállónk a Ferenciek tere volt. Ferences templom, Jégbüfé, Párizsi udvar, 7-es busz.

Majd Erzsébet híd, ahol a szél nem kegyelmezett. Így felkerült a sapka. Észrevettük, hogy megéheztünk. Rájöttünk a probléma megoldására: enni kellene valamit. :-) Beültünk egy nagyon elegáns olasz pizzériába és ettünk egy fincsa, általunk összeválogatott feltéttel rendelkező pizzát. Jóllakottan indultunk tovább. Nem jutottunk messzire csak a Kossuth térre. Még mindig ott áll a Parlament. József Attila is ott ül még a Duna partján. És a panoráma is szemetgyönyörködtető. És fotóznivaló a látvány. Általmentünk a Dunán a Széchényi lánchídon keresztül. Célunk - a Budai vár - már ott állt előttünk (és felettünk), de volt még távolság, amit gyalog tettünk meg. Jó kis túra volt, de a látványért megérte. Itt ért minket az este. Lehetett kreatívkodni a fényképezőgéppel... :-) Volt is röhögés, hülyéskedés, mint két "lökött" emberhez illik. :-) visszafelé is gyalog mentünk. Ha már túra, akkor legyen túra.
...akkor most újra átveszem a stafétát :-) ...és itt van még néhány fotó a sok közül, amit Rita és én csináltunk:
(foto: Rita)(foto: Rita)
Fúúúúú, de ki voltam fáradva a nap végére (bár szerintem nem csak én...) A buszállomáson pihengettünk és vártuk a hazafelé induló buszt. Gondoltam, hogy majd alszom egy jót hazafelé, de a buszban mögénk ülő hölgyek majd urak nem így gondolták. Alvás zéró. Balassagyarmaton aztán Rita anyukája és öccse, Lóri várt már minket. Ami még a nap végére maradt, az a vacsi volt. Eléggé éhesek voltunk már :-)

--- és ami kimaradt, de nem szeretném, hogy kimaradjon :-) ---

A Budai várból elénktáruló városkép tartalmazott "egy kis" furcsaságot. Először nem hittünk a szemünknek. Megosztom hát ezt is. Egy kétéltű busz:

Hát ennyi volt a budapesti kaland második része (vagyis a blogra szánt része...) :-))))))