csütörtök, augusztus 23, 2012

Monopod 3 darabból...

Az egész úgy kezdődött, hogy egyik ismerősömnek szállítottam haza vadászpuska alátámasztására egy álványt, monopodot. Akkor lepődtem meg, mikor észrevettem, hogy a tartó rész menet mérete megegyezik a fényképezőgépem alján levő menettel, amivel állványra lehet rögzíteni. Úgy gondoltam, hogy meglepem magamat egy ilyen monopoddal. Néhány euróból meg is úsztam. Az első bevetésén jöttem rá, hogy szükségem volna arra, hogy 90 fokkal el tudjam forgatni a fényképezőgépet. Egy kis kutatás után megtaláltam azt a monopod fejet, ami nekem is tetszett és megfelelt. 
 
... megjött ...
A kiválasztott darab a TRIOPO KJ-7 névre hallgató gömbfej lett. A gond csak annyi volt, hogy a gömbfej alján 3/8-os menet volt, a korábban vásárolt monopod pedig 1/4-es menettel volt ellátva.
 
 ... a háron darab ...
Kerestem hát egy redukciós csavart, ami üsszeköti a fejet és az állványt. A redukciós csavar keresgélése alatt ismét rá kellett jönnöm, hogy netes vásárlás előtt jó alaposan szét kell nézni, hol árulják jobb áron a dolgokat (1 euro + postaköltségért hozattam, de volt ahol 5,90 + postaköltségért is árulták)
Ma végre összeállt a "hármas". Megjött a hiányzó TRIOPO gömbfej. Végre összeszerelhettem. Nagyon jól jön majd a 70-300mm-es objektível való fotózáskor, ugyanis abban sajnos nincs stabilizátor.

Nincsenek megjegyzések: