péntek, július 18, 2014

Pinhole kísérlet No.2


"Lencsetag nélküli "objektív" házilag"

A múltkori hirtelen felindultságból elkövetett pinhole kísérleten felbuzdulva egy újabb próbát tettem. Mint az köztudott "ebay jóbarát". Mindössze 1 dollárért rendeltem a fényképezőgéphez vázsapkát és egy objektívsapkát.

 

A vázsapkát középen kifúrtam. Egy vékony lemezre nagyon kis lyukat ütöttem egy tűvel majd gondosan elcsiszolgattam a lyukat. Két  ragasztószalagcsíkkal hozzárögzítettem a vázsapkához és már kész is volt a házi készítésű objektívem.


... nem az esztétika bajnoka, de a célnak megfelel ...

A gyors objektív építést, gyors próbakép készítés követte. Néhány kép egy kis utómunka után így néz ki:







Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem tetszik a képek hangulata. Ez az életlenség miatt tökéletlen, ámde mégis közlékeny kép, amit ez a vázra tekert filléres kis "szerkezet" készít. 

Nincsenek megjegyzések: