szombat, október 10, 2015

Nikon FE - analóg utakon (is)


Néhány napja a fotózós hobbim egy újabb színfolttal gazdagodott. Egy velem egykorú fényképezőgépre tettem szert. Vettem egy Nikon FE analóg fényképezőgépet Eszenyi Dávid fotóstól, aki fényképezőgépek és azok tartozékainak szervizelésével, felújításával foglalkozik. Köszönet érte :) 


Azon túl, hogy hű maradtam a márkához :), mivel ez a gép is F-es bajonettel rendelkezik (a hab a tortán, hogy) a digitális gépen használt "D" objektíveket (rendelkezik külső, manuális rekeszgyűrűvel) épp úgy rá tudom tenni az FE-re. 


Nagyon szép állapotban van a gép, működik mindene. Már a második tekercset is előhívattam. Az első tekercs amolyan próba tekercs volt, hogy lássam mennyire megbízható a gép és hogy sikerülnek-e a képek.

... beszkennelt negatív film egy kis utómunkáával a fenti képeken ...

A teszt sikerült. A második tekercset már "tudatosabban" lőttük el. Tettünk egy kis kirándulást a János-hegyen, az Erzsébet-kilátónál.


... az alsó egy multiexpós darab ...


Izgalmas világba csöppentem. Valahogy mindig vonzott ez a dolog is. Amikor anno régen édesapám a Druoflex 1-be belenézett - irigykedtem. Hát most lett egy saját Nikon FE-m. Alig várom, hogy minél többet együtt (ana)lógjunk.

1 megjegyzés:

Kutasi Kovács Zoltán írta...

Határozottan tisztelem azokat az embereket, akik megpróbálják életben tartani az analóg fotográfiát.